Legitimation

Kendskabet til dig er vigtigt af flere årsager 

Det er vigtigt, vi kender dig 

Som alle andre danske banker og sparekasser er vi med til at bekæmpe finansieringen af kriminalitet og hvidvask af penge. Hvidvaskloven kræver i den forbindelse, at vi har en kopi af legitimation og opdateret oplysninger på alle vores kunder. Det gælder både nye og alle, der har været i sparekassen i mange år. Og det er uanset om du har alle dine pengesager hos os, eller måske kun har en enkelt konto. 

Vi følger hele tiden op på om vores oplysninger er opdaterede og derfor vil du opleve, at vi beder om nye oplysninger. 

Pige ved havet

Som sparekasse spiller vi en vigtig rolle i kampen mod hvidvask, kriminalitet og terrorfinansiering. Pengeinstitutterne står for mere end to tredjedele af alle indberetninger til myndighederne om hvidvask og finansiering af terror.

Hvorfor spørger vi egentlig om ID? 


Hvorfor beder I om ID igen? Vi forstår godt, hvis du stiller dig selv det spørgsmål. Det er nemlig ikke usædvanligt, at vi beder dig om ID-oplysninger, når du fx skal oprette en konto, veksle penge eller betale en regning kontant.  

Som sparekasse spiller vi en vigtig rolle i kampen mod hvidvask, kriminalitet og terrorfinansiering. Pengeinstitutterne står for mere end to tredjedele af alle indberetninger til myndighederne om hvidvask og finansiering af terror. Man tænker ikke over det til daglig, men når vores medarbejdere møder kunderne, er de faktisk nogle af samfundets vigtigste dørvogtere i kampen mod hvidvask, finansiering af terror og anden økonomisk kriminalitet.  

For at være det bedste værn som muligt, følger vi hele tiden op på, at vores oplysninger er opdaterede, og derfor vil du opleve, at vi beder om nye oplysninger.  

Hvordan sender jeg mine oplysninger? 

Er du allerede kunde?  

Så log ind i din net- eller mobilbank og send dine oplysninger der.  

Har du brug for at kontakte os eller har du brug for at sende dokumenter (f.eks. legitimation) til os, skal du bruge vores net- eller mobilbank.

I netbank finder du funktionen under Beskeder i menuen til venstre og via Aktiviteter i øverste højre hjørne. I mobilbank klikker du på klokken i midten af menuen og derefter på Beskeder. 

Er du ikke kunde kan du bruge formularen nedenfor 

Husk: 

  • Du må kun sende et billede af gangen – dvs. du må ikke have f.eks. pas og kørekort i samme fil eller på det samme billede 
  • Du skal kun sende legitimation, som passer til det CPR-nummer, du indtaster 
  • Skal flere i husstanden indsende legitimation, skal formularen udfyldes én gang pr. CPR-nummer 
  • Du kan gøre det hele fra mobilen – hvor du nemt kan tage billeder og sende dem til os. 

 

Upload legitimation – kun for personer, der ikke er kunder i sparekassen